FAQ | GNE Optymalizacja mocy
W celu jak najszybszego rozwiązywania problemów zapraszamy do zapoznania się ze zbiorem najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami na temat produktów GNE. W przypadku nie znalezienia danej informacji zachęcamy do kontaktu z naszą firmą poprzez zakładkę „Kontakt” lub wybierając ikonę słuchawki w prawym dolnym rogu strony.
Czym są optymalizatory?
Optymalizatory GNE to urządzenia stosowane w instalacjach fotowoltaicznych, zapewniające optymalizację mocy, bezpieczeństwo oraz kontrolę instalacji PV. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w zakładce „Zasada działania”
Jak działają urządzenia sterujące?
Urządzenia sterujące GNE odpowiedzialne są za sterowanie optymalizatorami oraz przesył danych do platformy monitorującej. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w zakładce „Zasada działania”
Czy optymalizatory pasują do każdego modułu?
Tak, optymalizatory mocy można podłączyć do każdego modułu fotowoltaicznego, który posiada złącze MC4, a jego moc nie przekracza 650W (w przypadku Honeybee 800 – 2x 450W, a Honeybee 850 – 1x 850W).
Istnieje możliwość zastosowania optymalizatora GNE do modułów o większej mocy, lecz należy to skonsultować wcześniej ze Wsparciem Technicznym.
Czy optymalizatory współpracują z każdym inwerterem?
Tak, nasze optymalizatory współpracują z każdym inwerterem pod warunkiem, że posiada on funkcję MPPT (Maximum Point Power Tracker).
Gdzie należy montować urządzenia sterujące?
System radiowy (bezprzewodowy)
Beehive umieszczamy w pomieszczeniu, w zasięgu sieci WiFi lub łączymy go z routerem kablem LAN. W przypadku Swarm montujemy go na zewnątrz, w centralnym punkcie instalacji, tak aby obejmował zasięgiem wszystkie optymalizatory.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć w zakładce „System radiowy”
System przewodowy PLC
Beebox-PLC umieszczamy najlepiej obok inwertera, tak aby zabezpieczenia DC znalazły się między inwerterem, a urządzeniem sterującym.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć w zakładce „System przewodowy PLC”
Jak długa jest gwarancja na produkty?
Optymalizatory – 10 lat
Urządzenia sterujące – 5 lat
Istnieje możliwość przedłużenia gwarancji optymalizatorów do 15 lat, przy dopłacie 20%.
Czy optymalizatory są wodoodporne?
Optymalizatory mocy GNE dedykowane do podłączenia pod jeden moduł HoneyBee 650, HoneyBee 850 oraz HoneyBee 650 PLC posiadają klasę szczelności IP68. Świadczy to o ochronie przed długotrwałym zanurzeniem w wodzie.
Natomiast optymalizator HoneyBee 800 przeznaczony do podłączenia pod dwa moduły posiada klasę szczelności IP67. Oznacza to, że urządzenie może być zanurzone na głębokość do 1m, ale nie dłużej niż pół godziny.
Klasa szczelności IP67 jak i IP68 gwarantuje pełną pyłoszczelność produktu.
Czy istnieje aplikacja monitorująca do optymalizatorów?
Tak, istnieje platforma monitorująca dla produktów GNE. Pozwala ona na monitorowanie parametrów elektrycznych, przebiegu wykresu mocy na poziomie każdego modułu w czasie rzeczywistym oraz odczyt danych historycznych.
Istnieje możliwość przetestowania platformy w wersji demo pod zakładką „Monitoring”
Jaka jest różnica między Honeybee 650, a Honeybee 650 PLC?
Optymalizatory HoneyBee 650 stosuje się w systemie radiowym, gdzie komunikacja między urządzeniami odbywa się bezprzewodowo. Natomiast optymalizatory HoneyBee 650 PLC są wykorzystywane w systemie przewodowym PLC, gdzie komunikacja między urządzeniami odbywa się po przewodzie.
Jaka jest różnica między HB 650, HB 800 A HB 850?
Honeybee 650 oraz 850 umożliwiają obsługę jednego modułu, natomiast Honeybee 800 może obsłużyć dwa moduły fotowoltaiczne.
Czy Honeybee może działać bez urządzenia sterującego?
W przypadku Honeybee 650, Honeybee 800 oraz Honeybee 850 mogą one działać bez urządzenia sterującego, natomiast w przypadku Honeybee 650 PLC wymagany jest Beebox-PLC.
Optymalizatory nieskomunikowane z urządzeniem sterującym pozbawione są funkcji zdalnego wyłączania oraz monitoringu.
Czy można użyć HB 650 oraz HB 800 w tej samej instalacji?
Gdzie mogę zakupić produkty GNE?
Zamówienia na produkty GNE można składać bezpośrednio poprzez kontakt z naszym Działem Sprzedaży. Wszelkie dane kontaktowe znajdują się w zakładce „Kontakt”
Kontakt
Skontaktuj się z nami!
Lokalizacja
Afore Polska, Gorlice 38-300, ul. Biecka 21A
Dział Wsparcia Technicznego:
+48 799 399 690
Email kontaktowy:
serwis@afore.com.pl
Dział Sprzedaży
sprzedaz@afore.com.pl